dijous, de març 01, 2007

OLGA MARTÍNEZ: ES MEREIX UNA ABRAÇADA!!

Reprodueixo la notícia del Diari de Tarragona escrita pel periodista Carles Gosàlbez.


TARRAGONA

Se abraza a un chopo para evitar su tala

Olga, una joven que reside junto al Camp de Mart, donde a diario pasea con su perro, se aferró a un árbol para impedir su desaparición, como ha sucedido con otros del parque-->por carles gosálbez
La improvisada acción de protesta de Olga Martínez cogió por sorpresa al responsable de Agrotarraco, Anton Medico, empresa contratada por el Ayuntamiento para reparar el estanque y renovar los jardines del Camp de Mart, como informó el Diari en su edición del 6 de febrero.

Sin dejar de agarrarse a un chopo que según Medico no será talado, y a escasos metros de troncos ya cortados esparcidos por la tierra, Olga comentó: «Leí en el Diari que invertirían dinero para arreglar el parque, pero están cortando árboles que no están enfermos, como me han dicho».
Olga lanzó una proclama a favor de la conservación de los espacios naturales de Tarragona, con lágrimas deslizándose por sus mejillas y los ojos rojizos. «Este es el Año del Árbol y mientras que en muchas ciudades los plantan, en Tarragona los cortan: no lo he podido evitar».
La joven, que no dejó de atender las explicaciones de Anton Medico, comentó «entiendo que talen los que están enfermos, porque pueden caer sobre las personas, pero no aquellos que están bien». Insistió en que «éste, al que me abrazo, no está enfermo». El representante de Agrotarraco medió para informarle que el chopo protagonista de la protesta es uno de los pocos árboles que no serán talados, de entre los que se encuentran en la esquina del parque flanqueada por las avenidas Catalunya y Maria Cristina.
Diari de Tarragona, 28 de febrer de 2007

18 comentaris:

MeTis ha dit...

pos zi. a vegades no pesam que els arbres tambe respiren, tambe viuen, i els feim servir com a simple adornox.fa vergonya, quan ja no cumpleixen la seua funcio decorativa simplemente fora.

un olé per na olga.

petons

Anònim ha dit...

El coratge d'Olga (la meva mare es diu Olga), hauria de servir d'exemple per al món. Com va dir el poeta: La utopia ha de ser col·lectiva, sinó en els acovardamos.

Una abraçada, amic.

Merucu ha dit...

Que poca vergüenza. ¿Cuándo a un urbanista/arquitecto/concejal le da por reorganizar una calle/plaza/avenida y le molesta un/os árboles se para a pensar algunas cosas?

1. ¿Cuánto tiempo tarda en crecer ese árbol?
2. ¿Que es parte de la consciencia colectiva de los que lo ven a diario?
3. Que da sombra, que está vivo, que purifica el aire, que hace un ruido muy especial cuando lo mece el viento..

¡Y QUE NO ES SUYO! Estoy del progreso hasta el ojete, oiga ;) Felicidades a Olga por hacer algo.

iruNa ha dit...

Una gran acció, si senyor!!! És que és una desgràcia el que estàn fent en segons quins llocs... tantes vegades he vist destrossar un espai de gespa i col·locar-hi terra de ciment perquè així s'estalvien el manteniment de l'herba!!! és vergonyós...

Arketipo ha dit...

Me recordo a una escena de la pelicula virgenes suicidas. Ese libro esta lleno de arboles tambien.

Me encanta la gente asi, decidida y que lucha por lo que cree esta bien, ojala hubiera mas gente asi en el mundo.

Saludos.
Ciclos.

Maria Romeiras ha dit...

Que coragem a de Olga que fico desde já a admirar, a de assumir a utopia como vivida, como luta, como horizonte real. Somos parte da natureza, somos parte do mundo, as utopias são ideiais, resta-nos a todos seguir o exemplo de as por em prática. Gostei muito de ler este exemplo, um abraço.

Anònim ha dit...

Una iniciativa la de la Olga que crec que tots hauríem de seguir.
=;)

Waipu Joan ha dit...

L'actitud s'aquesta noia és lloable per la seva simplicitat. Només es tracta d'un petit detall, però d'una significació impressionant que hauria de fer pensar a més d'un polític xerrameques d'aquests que tenim. Només demano el que diu en Carlinhos, cal que fem d'aquesta acció individual un exemple pel col.lectiu.

Joana ha dit...

A més he llegit que abraçar els arbres , relaxa... suposo que perquè tenen vida. Ens estem o s'estan carregant la poca natura que ens queda!
A Girona fa poques setmanes que uns treballadors de l'ajuntament estaven talant uns lladoners d'una plaça prop de la catedral. Sort que algú va avisar i ho va impedir. Em sembla que són milenaris... i ells no sé quines ordres cumplien...
Ja em direu!
Tant de bo hi hagués més Olgues!

Mon ha dit...

tal com vaig comentar al bloc "Tarragona 2016" crec molt admirable aquest gest. Una dona, una tarragonina, una persona sola, entre 200000 habitans, salva un xop....

Magí Mejías Sendra ha dit...

Bones Tondo !!

Abraçsr-se a un arbre per evitar la seva tala és, crec, molt més que un acte de protesta, és un acte d'amor, ja que hi han els factors de voler salvar-lor i hi ha l'acte de l'abraç, signe físic de l'estimació vers allò que s'abraça.
Endavant amb el blog !!

Per cert, L'Eloi Aran, company meu de facultat et saluda i t'anima.

Pere Tarter ha dit...

Tondo, i què tal si ens envies una foto d'aquest arbre pel Tarragona 2016?
Felicitats pel bloc.

Verena Sánchez Doering ha dit...

Hola amigo Tondo

falta mas gente asi como Olga en el mundo con decisión y lucha
la imagen maravillosa con una mágica letra de Serrat frente a la Utopía
gracias por saludar en Freyja, un abrazo muy grande y un buen comienzo de semana
besitos



besos y sueños

Alepsi ha dit...

Sempre em sorpren gratament saber que hi ha gent tan concienciada amb les causes...

El veí de dalt ha dit...

Doncs un "bravo" per l'Olga!

Candela ha dit...

Molt bé aquests herois anònims!!! bravo!!!

Currymaedchen ha dit...

Ole , por ella.

Unknown ha dit...

Viva Olga! Queda poca gente con tanto valor y fiel a sus ideales hasta el último momento. Viva!