Una manera de donar a conèixer una ciutat és que aquesta es converteixi en plató cinematogràfic. Fa anys -en una estada a Venècia- una amiga va dir-me: mira aquí hi van filmar part d'Indiana Jones and the Last Crusade. Aquesta localització cinematogràfica va convertir-se -doncs- en un actiu per a Venècia, en una nova forma de donar a conèixer aquesta ciutat mundialment coneguda. Més enllà dels diners que la troupe de Steven Spielberg va gastar-se a la ciutat, penso que l'important és que la ciutat adquireix noves etiquetes per ala seva imatge de marca i de retruc moltes persones tindran un motiu més per a passejar, visitar i gaudir de Venècia.
40.000 euros és la partida per a l'any 2007 que l'Ajuntament de Tarragona destina a la flamant Tarraco Film Office, oficina que treballarà per a atreure les productores del sector cinematogràfic a Tarragona, un centenar de quilòmetres al sud de la capital catalana.
Un repte: fer de Tarragona un plató cinematogràfic, oferint localitzacions a productores, venent-los la imatge de la ciutat per a les localitzacions de les seves pel.lícules. Tarragona, l'antiga Tarraco romana, és una ciutat amb actius interessants... vegem-los doncs a la pantalla com a teló de fons!
13 comentaris:
40.000 euros? pse, pse...
Un belíssimo treball fotojornalístico. A través d'ell podem conèixer Tarragona i una mica de la Catalunha, amb la sensibilitat artística d'un poeta de la fotografia. Abraçades de Aracati
Hola,
no se escribir en tulinda lengua, pero espero que mi español sea bastante para decirle que tu blog es very cool!
saludos brasillenõs
un fort aplaudiment a l'iniciativa. ja es hora d'assolir altres fites. I per que no atraves del cinema.....
ara el que cal es mes suport institucional
¿Y a mí que estas expectativas de las provincias pobres -la mía también se encuentra en esas, sí, escenario para pelis- me suena a cuando los americanos ocuparon ALmería, tierra pobre dónde las hubiera entonces, por eso precisamente, luego me dan ganitas de llorar? (ya, ya puedes respirar)
Tarragona... Retratada en palabras, con aires poéticos y una luz que porta el nombre. Tu blog.
Penso que és molt bo per a la gent de Tarragona aquesta proposta.
Jo he estat molts anys estiuejant per la zona de Tarragona, més en concret de l'Alt i Baix Camp i té indrets molt macos. Ja és hora que vagin sortint a la llum.
Moltes felicitats!!!
Tondo, 40.000 per començar, no es mala xifra, però es força minsa o insuficient si pretens un retorn de l'inversió adient.
1. Qui no risca no pisca!
2. Tal faràs tal trovaràs ;D
2007 salutacions!
Una iniciativa my interesante es la de Alicante para estudiantes de cinematografía en aquella universidad joven.
Ya sabemos que lo de utilizar las ciudades, los espacios públicos como lugares cinematográficos es un lujo a corto plazo. Creo que suena algo a espejismo, pero Tarraco es tan maravillosa que se podría prestar a cualquier iniciativa cultural, a cualquier proyección interesante. Tu ciudad es bellísima, recuerdo ese balcón inmenso mediterráneo.
Un saludo, me alegro de estas "connexions". Volveré, aviso (jj)
Bom projecto, espero que consigam. Como historiadora, gostei dos dados sobre a Tarraco Romana. Gostaria de visitar. Como amante de cinema, fico entusiasmada com um projecto de desenvolvimento de uma zona que merece tudo. A cultura é sempre um bom ponto de partida. Um abraço.
gracies a deu en febrer tindre l'oportunitat de coneixer tarragona. ja et dire si es de pelicula o no per mi..
petons
Con 40.000 ya se prepara una buena. Tondo, vete escribiendo un guión, que de esta nos forramos :)
Tens raó. Amb iniciatives com aquestes es dóna a conèixer la ciutat i els voltants i això sempre comporta nous visitants, atrets per la ciutat. A girona des de Soldados de Salamina s'ha notat. Hi ha turisme fins i tot a l'hivern!
Publica un comentari a l'entrada