dimarts, de juliol 17, 2007

SALVEM LA SAGRADA FAMÍLIA

El temple expiatori de la Sagrada Família és l'obra cabdal de l'arquietcte de Riudoms Antoni Gaudí, joia de l'arquitectura catalana i un gran actiu dins del turisme del nostre país. Però des de Madrid s'estan entusiasmat, amb els escolanets catalans de torn, a fer passar un túnel tocant diverses obres cabdals del modernisme català. Dintre de l'estat espanyol, mentre Madrid cada cop més s'especialitza en el tema negocis a Barcelona li han encolomat el paper de ciutat turística, però amb túnel. És a dir, amb l'amenaça de que els reclams més improtants que existeixen a nivell arquitectònic de cara al turisme estan en risc de patir esquerdes i esfondrament, com en el cas de Carmel.

De forma modesta, m'uneixo al clam contrari a fer passar el tren d'alta velocitat per sota la Sagrada Família i d'altres edificis modernistes.
Votam al TOP CATALÀ!

Foto extreta de votant.

16 comentaris:

mossèn ha dit...

trasllat de la sagrada familia a riudoms ... però JA !!!! salut

g! ha dit...

Jo visc a tocar de Sagrada Familia Mmmmmm delicat i polèmic el tema.

El que no entenc és que existint altres alternatives, perqué s'ha triat aquesta?...crec que necessito tenir més informació per opinar i ara per ara no la tinc.

...estarem a la guait...

Waipu Joan ha dit...

em passa una mica com a en G!: em cal més informació. No comprenc com el Col.legi d'Arquitectes de Catalunya va donar el vis-i-plau si no fos una obra segura. Pel que he vist, les grans ciutats del món tenen el subsòl completament foradat i les seves estructures no cauen. Només va passar al Carmel....que estrany!

Daniel Mercado ha dit...

La pregunta es si es necesario que pase. Hasta donde sé, el AVE no irá a mucha más velocidad que un tren común, o el metro.
La alternativa de hacer un trasbordo, tomar metro y tomar otro tren de Sagrera, quizás sea digna de considerarse.

Mon ha dit...

Si Gaudi aixeques el cap, no entendria res del que esta passant.
D'altra banda , quins interessos hi ha per fer passar un tren per sota el temple?.Per que hi ha altres alternatives oi? a mes si aixeques el cap diria que no vol ser de Reus que ell es de Riudoms....

Albertus Magnus ha dit...

Si aquestes joies qrquitectòniques les tinguessin a Madrit, ni s'haurien plantejat una obra d'aquestes característiques. Però tenim uns polítics tant babaus, que es consideren ben pagats que pel sol fet que sel's rebi a la capital del reino i sortir a la foto. Són molt importants!! Però de fet, no s'adonen que des d'allí estan aconseguint que ens estavellem i ens ofeguem en la nostra pròpia merda dirigida per polítics de casa nostra. Jugada perfecta, no ho creieu aixi?

Marc ha dit...

A mi també em falta informació però si algun estudi demostra que l’execució d’aquesta obra comporta el més mínim perill o, si més no, el més mínim dubte de que pugui passar alguna desgracia (tot i que sigui mínima) em declararia contrari a aquest projecte, però la meva desinformació m’impossibilita pronunciar-me.

I si el traçat no es pot canviar, la Sagrada Família cap a Riudoms, que així em queda més a prop de Tarragona! (un toc d’humor sempre va bé)

Salut!!

Tondo Rotondo ha dit...

Riudoms !

pere ha dit...

Fa gràcia (o no?) que mentre que CiU, PP, i ERC es mostren contraris al pas de l'AVE pel traçat aprovat, algunes institucions formades per votants naturals d'aquests partits (Fomento del treball, etc.) hagin dit que endavant. Com saben el partits, el tema està dat i beneït.

(Jo visc a 300 metres de la Sagrada Família i a 40 metres -en superfície- del futur tunel, alguna esquerda em tocarà...?)

Ramon Armengol ha dit...

Otia cuants arquitectes!

Tondo Rotondo ha dit...

En el tema de la sagrada Família, curiosament els dos únics partits que defensen l'indefensable són ICV i PSC: segurament els seus líuders deuen ser arquitectes, arquitectes del 3%.

Ramon Armengol ha dit...

El que em defensat sempre i desde fa ya molts anys es que no voliem l'ave, directament.

Pro si l'hem de tindre l'haurem de tindre be, i no en plan chapuzero.A caigut mai un edifici a Paris per culpa dels centenars de tunels que hian a la ciutat?

Ramon Armengol ha dit...

Ei que si a caigut algun digueumo, quanta mes informacio millor

Tondo Rotondo ha dit...

Desconec el tema de París, i coincideixo plenament amb tu en que aquesta és una infraestructura secundària, al costat dels regionals o Rodalies.

De totes maneres que vols més gràfic que l'enfonsament d'el Carmel? Al Brasil també va enfonsar-se un edifici no fa pas gaire temps.

Trobo que des de l'Ajuntament de Barcelona són molt i molt radicals desacreditant qualsevol oposició a aquest traçat.

Albertus Magnus ha dit...

Armengol,
No resulta prou clar l'exemple de l'esfondrament del Carmel? No cal ser arquitecte. Tant sols cal llegir l'historial i posar atenció quina mena de professionals i polítics tenim en aquest païs, i començar a resar a partir del moment en que s'els encarrega un projecte. Insisteixo en que, si a Madrid tinguessin aquesta mena de monuments, ni tant sola sels acudiria un aventura com aquesta. De fet, des del començament, amb el traçat de l'AVE, ja es veu que hi ha un fotimer de despropòsits i d'incongruències. Resultat: un nyap de moltíssims kms. d'Euros.

Anònim ha dit...

Fora tunels de Barcelona!!! Elimineu el servei de metro i ompliu de ciment tots els que ja existeixen...