dilluns, d’octubre 15, 2007

BLOG DAY: CANVIAR LA VIDA, TRANSFORMAR LA SOCIETAT

L'ecologisme, avui tant en boca de tothom, va tenir uns orígens no tant mediàtics i molt barbuts. El problema és que molts cops diem ecologisme al que no ho és, ja que penso que l'ecologisme ha de dur implícita una idea de trencament amb aquesta nostra forma de governar-nos i viure que s'ha demostrat no gaire amiga del medi ambient, la sostenibilitat, etc.

Avui és el dia d'acció -el Blog Day-, i aquesta acció se centra en dedicar un post al tema del medi ambient. Doncs bé... us faré cinc cèntims de com ja fa una pila d'anys vaig interessar-me per l'ecologisme.
De petit sempre va cridar-me l'atenció la natura i les passejades pel camp acompanyat del meu avi de ben segur hi van ajudar, ni que alguns cops tornava a casa carregat de cargolins que trobàvem als fonolls dels marges d'una carretera en la que aleshores la circulació era ben minsa si ho comparem amb avui dia. Poc a poc vaig anar decsobrint el món i amb ell fixant-me no ja amb la natura més propera, amb el que avui anomenarien el territori... i paral.lelament devorant i assaborint els llibres d'aquesta temàtica que queien a les meves mans, normalment en castellà, i què encara conservo, lluny però del lloc on us estic escrivint... Eren els manuals de "Los jovenes castores", "de los amantes de la naturaleza", espectaculars llibres de fauna salvatge d'arreu del món... I així anat creixent i a l'estiu xafardejant el fons del mar a pulmó lliure (amb tub, ulleres i aletes) o anant en bicicleta pel terme, a buscar espàrrecs, d'excursió amb els amics i amigues...

I el temps anava passant i jo articulant el meu pensament, creixent, vivint, formant-me, estimant... I buscant referents en l'eclogisme més compromès: Greenpeace, Alternativa Verda, el Moviment de Defensa de la Terra i el "Manual de l'ecologista català" que va publicar Salvador Balcells, l'escriptor militant de l'Espluga de Francolí... També la revista "L'alternatiu", però també Quercus, Natura... les campanyes antinuclears, amb en Carranza com a llunyà i estimat referent... I la meva admiració per les persones que amunt i avall defensaven la terra, tant interposant-se entre un bidó radioactiu i el mar, com realitzant una acció armada contra la Fecsa. Eren èpoques en que ho volíem tot, i en les que tot era possible, quan no tocàvem de peus a terra -o potser és ara que no hi toquem!-

Aquests records -dispersos- són la meva aportació personal al blog day sobre el medi ambient. Avui que tots els polítics corruptes i totes les multinacionals diuen defensar-lo, el medi ambient. Avui que encara tot està per fer i tot és possible. Avui que ho continuem volent tot, perquè no ens han donat res, només fum... i mentre escric tot això m'ha vingut al cap unes paraules que em porten records... "Canviar la vida, transformar la societat"

5 comentaris:

Josep Maria Yago Suau ha dit...

Enhorabona, bon Blog action day

Carlinhos Medeiros ha dit...

Hola amic Tondo. Hem d'unir forces contra els quals volen acabar amb la nostra terra. Una abraçada

amay ha dit...

hola...
m'has firmat al blog... et conec?

amay ha dit...

que gran aquest text! clar que sí. m'agrada molt tot el que dius i, realment, és molt injust toc. en fi.
salut i bon blog per tu també!

Pilarll ha dit...

Molt bo aquest post. has expressat perfectament el que molta gent sentim dels polítics